Köp- och leveransvillkor
 

Priser

Uppe till höger på sidan kan du välja om produkternas priser ska visas exkl. eller inkl. moms. I den mobila versionen av hemsidan gör man valet högst upp när man tryckt på menyn. I kassan redovisas alltid totalbeloppet inkl. moms (25%). Vi reserverar oss för evetuella prisfel. Alla priser på däck inkluderar eventuell återvinningsavgift.

 

Lagersaldo

Vid varje artikel visas lagersaldo. Uppdatering av saldot sker med viss tidsfördröjning och kan därför medföra att en vara tar slut utan att det för stunden visas. Om vi från leverantören har fått en beräknad leveransdag för en vara som är slut visas detta. Leveransdagen är just en beräkning och ska därför inte ses som ett definitivt leveransbesked. Leveransdagen kan komma att förändras över tid. Orderbekräftelser är inte kopplade till lagersaldot och ska inte ses som ett leveransbesked. Ordrar behandlas i turordning. Kontakta oss gärna i förväg om du är osäker eller har några frågor.

 

Betalningsalternativ


- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

- Payson
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.


- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg till vårt bankgironr eller bankkonto i Sparbanken Skåne. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via e-post hur du går tillväga. Vi skickar dina varor efter att vi mottagit din betalning. Detta betalsätt medför inga extra avgifter. Om ingen betalning mottagits inom 2 veckor makuleras ordern.

 

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 2-5 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning och restnoteringar hos våra leverantörer.

 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar med Schenker.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan (dock lägst 125 kr inkl. moms). Vid ordervärde överstigande 4600 kr (exkl. moms) bjuder vi på fraktkostnaden inom Sverige. Frakttillägg från speditören kan förekomma om leveransadressen är privat, om telefonavisering önskas eller om mottagaren inte finns på plats vid leverans (måste kvitteras). Om man väljer att få leveransen till en terminal blir fraktavgiften minst 345 kr inkl. moms. Gods som skickas till terminal måste hämtas inom 3 dagar efter avisering, terminalhyra utgår från 4:e dagen. Vissa mer avlägsna orter kan omfattas av ett s.k. orttillägg. Kontakta alltid oss i förväg om du är osäker eller har några frågor.

 

Garanti

Garantitiden för levererade produkter är 12 månader eller 3000 driftstimmar, vilket som först inträffar.

 

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper, 1 år eller 3000 driftstimmar (vilket som först inträffar). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya produkter, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. Fälgar som specialtillverkats efter kunds önskemål och måttangivelser går inte att returnera. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Ta alltid kontakt med oss innan varor skickas i retur.

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Gäller ej vid specialbeställda varor som t.ex. fälgar som tillverkats efter kunds önskemål och måttangivelser. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se. Ångerrätt gäller ej företag. Ta alltid kontakt med oss innan varor skickas i retur.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paket/vara skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Ta inte emot skadat paket/vara! Gäller det däck som inte är monterat och använt så är det en synlig skada som skall anmälas till transportören. Ej synliga skador skall anmälas inom 7 dagar.
Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du valt att hämta på terminal och inte gör detta inom 3 dagar efter avisering debiteras från dag 4 lagerhyra per dag. Outlösta paket skickade till ombud returneras till oss 14 dagar efter ankomsten till ombudet. Vi debiterar en hanteringskostnad på returer med 280 kr exkl. moms.

 

GDPR

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i General Data Protection Regulation – GDPR. Se vår integritetspolicy för mer information.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Moms visas:
Produkter